Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ
Reklama SANTANDER PARTNER - placówka partnerska nr 1 | Kredyty: gotówkowe, konsolidacyjne, hipoteczne, dla firm, leasing | GORLICE, ul. Legionów 12
Reklama DELIKATESY SZUBRYT – GORLICE, ul. Kościuszki 34A – Sprawdź najnowsze promocje! [od 4 do 17 marca 2024]
Reklama Zagłosuj na Mirosława Wędrychowicza - kandydata na Burmistrza Biecza
Reklama Bank SPÓŁDZIELCZY – życzenia WIELKANOC 2024
Reklama Rafał Kukla - kandydat na Burmistrza Gorlic
Reklama Beata Mikruta-Kawa - kandydatka na Burmistrza Gorlice
Reklama Jadwiga Wójtowicz - kandydat do Sejmiku, miejsce nr 2
Reklama Karol Górski - kandydat na Wójta Gminy Ropa
Reklama Tomasz Szczepanik - kandydat do Rady Miasta, lista nr 13 - okręg nr 4 Zawodzie - pozycja nr 1
Reklama Tomasz Płatek - kandydat do Sejmiku Województwa Małopolskiego - lista PIS pozycja nr 4
Reklama Bronisław Dutka- kandydat do Sejmiku Województwa Małopolskiego - lista PSL pozycja nr 4
Reklama Marzena Oleś - Kluska - Czarna Owca do Sejmiku - Trzecia Droga, miejsce nr 2
Reklama IWO COMPUTERS – Najlepsze produkty do pracy, gry i rozrywki! – Sprawdź naszą ofertę

Większość zmarłych z powodu covid-19 w gorlickim szpitalu to osoby niezaszczepione

Podziel się
Oceń

Z 28 osób, które od 20 października zmarły w gorlickim szpitalu z powodu zakażenia koronawirusem tylko 5 to osoby zaszczepione. Osoby te zostały opisane jednocześnie jako osoby w wieku podeszłym lub bardzo podeszłym, wszystkie były obciążone dodatkowymi schorzeniami.
Większość zmarłych z powodu covid-19 w gorlickim szpitalu to osoby niezaszczepione

Autor: Fot. halogorlice.info ©

 

O wyzwaniach związanych ze zwalczaniem koronawirusa w czasie minionej sesji Rady Powiatu opowiadał szczegółowo dyrektor gorlickiej lecznicy, Marian Świerz.
 

Po publikacji apelu dyrektora gorlickiego szpitala, który opublikowaliśmy w tekście >>>Dyrektor szpitala apeluje: około 95-98% pacjentów covidowych to chorzy niezaszczepieni pojawiło się wiele pytań i wątpliwości, a także słowa krytyki.

 

Kluczowe wątpliwości dotyczyły liczb. Ile dokładnie osób hospitalizowanych, przebywających na oddziałach covidowych, to osoby niezaszczepione? Ile osób zaszczepionych umiera z powodu covid-19 w szpitalu?

Wątpliwości rozwiał w czasie czwartkowej (25 listopada) sesji Rady Powiatu Gorlickiego dyrektor szpitala, Marian Świerz.


Zaszczepieni – niezaszczepieni? Kto zajmuje większość miejsc covidowych?

Jak wyjaśniał dyrektor w swojej wypowiedzi, liczby te oczywiście bardzo dynamicznie się zmieniają. Jedni pacjenci są wypisywani ze szpitala, nowi trafiają na ich miejsce. W gorlickim szpitalu osoby zaszczepione, przyjmowane na odcinki covidowe stanowiły (w zależności od analizowanego dnia) od kilku do nawet 20% hospitalizowanych w szczytowym okresie.

Jak przyznał dyrektor, tak duży odsetek szczepionych, a wymagających hospitalizacji osób, jest zaskakujący. W sąsiednich szpitalach podobnie wysoki wskaźnik nie występował. Jako przykład podana została informacja dotycząca lecznicy z Dąbrowy Tarnowskiej, gdzie wskaźnik obłożenia oddziałów covidowych pacjentami niezaszczepionymi jest dość stały i wynosi kilka procent.

Dyrektor gorlickiego szpitala podkreślił, że osoby zaszczepione przechodzą covid w zdecydowanej większości przypadków łagodnie. Zdarzają się jednak przypadki zgonów:

Z 28 pacjentów, którzy od 20 października br.  zmarło w gorlickim szpitalu na oddziałach covidowych, tylko 5 osób było osobami zaszczepionymi. Wszystkie osoby zmarłe można określić jako osoby w wieku podeszłym, a nawet bardzo podeszłym.  

Wszystkie też miały stwierdzone liczne choroby współistniejące. Można więc powiedzieć krótko: od III dekady  października br. oddziały covidowe przyjęły 148 pacjentów, z tego zmarło 29 pacjentów, z których 83%  to pacjenci niezaszczepieni.

 

Aktualna sytuacja w szpitalu gorlickim

Obecnie w gorlickim szpitalu na oddziałach covidowych 11 osób jest podłączonych do urządzeń wspomagających oddychanie, w tym do 5 respiratorów i 6  CPAPów. Kolejne oddziały szpitalne są blokowane dla pacjentów tych oddziałów, by zrobić miejsce dla osób zakażonych koronawirusem – w zdecydowanej większości osób niezaszczepionych.

Tę kwestię dyrektor gorlickiego szpitala podkreślił kilkukrotnie: zdecydowana większość osób, dla których przygotowywane są łóżka szpitalne kosztem zamykania innych oddziałów, to osoby niezaszczepione. W mocnych słowach podkreślił: nieszczepiący się mają na sumieniu to, że osoby potrzebujące pilnej pomocy specjalistycznej, nie uzyskają jej na czas.

Szczególnie dużo jest obecnie potrzebujących pomocy pacjentów internistycznych, neurologicznych czy kardiologicznych. Sąsiednie szpitale również zamykają lub maksymalnie ograniczają te oddziały, więc sytuacja się potęguje. Niestety, konieczność zabezpieczenia minimum 25% łóżek szpitalnych dla pacjentów covidowych (a w bliskiej perspektywie  prawdopodobnie 35%), powoduje, że kolejne oddziały przestają pełnić swoją podstawową funkcję i muszą przekierować swoje siły i środki na wsparcie zakażonych osób.

Wspomniane odsetki łóżek dla pacjentów covidowych wynikają z decyzji wojewody, który monitoruje aktualny stan epidemii w regionie. W Gorlicach szpital wykorzystuje już prawie maksymalną liczbę łóżek dedykowanych pacjentom covidowym (obłożenie 100/104 miejsca).


Sytuacja w Gorlicach jest już dramatyczna, a prognozy są niekorzystne

Biorąc pod uwagę cały rejon Sądecczyzny, sytuacja gorlicka jest najbardziej krytyczna. Obecnie (stan na dzień 25 listopada) jest u nas 100 osób hospitalizowanych tylko z powodu covidu. Odpowiednio w Krynicy jest 45 takich pacjentów, w Limanowej 52, a w Nowym Sączu 71. Co więcej, sytuacja jest – niestety – stale rozwojowa.

W ciągu najbliższych dwóch tygodni spodziewane są kolejne wzrosty liczby osób zakażonych w naszym regionie. Dynamika tego zjawiska jest bardzo duża, co powoduje, że kolejne odcinki gorlickiego szpitala są przygotowywane do przekształcenia na oddziały dedykowane osobom z koronawirusem.

Dyrektor zapewnił, że przeznaczenie 35% łóżek szpitalnych na łóżka dla pacjentów covidowych jest  możliwe pod warunkiem zapewnienia kadry medycznej, a z tym jest coraz gorzej. Sytuacja w szpitalu jest bardzo trudna:

Pacjenci czwartej fali wymagają zdecydowanie więcej opieki z prostego faktu – większość ich jest w poważnym stanie.

Personel mimo zwiększonej obsady nie wytrzymuje  fizycznie i psychicznie tak dużego obciążenia. Pracuje z wielkim poświęceniem. Za to należą im się ogromne podziękowania i wyrazy uznania.


Zainteresowanie szczepieniami delikatnie wzrasta, ale nieprzekonanych nadal pozostaje wielu

Szczyt zainteresowania szczepieniami przypadał na maj i czerwiec 2021 roku. Odnotowywano wtedy ponad 13 tys. szczepień miesięcznie. Później liczby te stopniowo malały, do poziomu ok. 1200 szczepień miesięcznie we wrześniu i październiku.

Obecnie, w listopadzie widać lekki wzrost zainteresowania nimi. Do chwili obecnej wykonano ok. 1400 kolejnych szczepień w naszym powiecie.  To jednak nadal za mało, by można było mówić o wzroście poziomu bezpieczeństwa.

Jak dalej opowiadał dyrektor szpitala:

Zwiększyliśmy obsadę punktów szczepień, jest możliwość zaszczepienia się także w godzinach popołudniowych. Liczba zakażeń stale rośnie, ale jeszcze poważniejszym problemem jest liczba osób jednocześnie potrzebujących pomocy, ze względu na ciężki przebieg choroby.

O tym jak poważny jest stan epidemiologiczny w naszym powiecie świadczą wyniki testów PCR. W listopadzie wykonano w szpitalu gorlickim ponad 1500 testów PCR na obecność koronawirusa.

Ponad połowa z nich (ponad 760 przypadków) potwierdziła zakażenie. Rzeczywista liczba zakażonych jest więc z pewnością zdecydowanie wyższa.

 

Apele o stosowanie się do wymogów sanitarnych pozostają aktualne.

 

 

 


Napisz komentarz
Komentarze
strona wuwuwu 30.11.2021 15:51
Polsat News 29.11.21: Zmagamy się z medialną histerią ws. wariantu Omikron – powiedział w poniedziałek wirusolog prof. Włodzimierz Gut.

~~~~ja 24.01.2022 08:40
No właśnie kluczowa jest data czy profesorek do tej pory nie wycofał się z tej histerii? Gdybyś nie zauważył to w tamtym czasie tej odmiany wirusa nie było w ogóle w Polsce i może psorek wierzył, że jakoś ominie nasz kraj...

c 30.11.2021 14:20
Podkarpacie miało być narodowym cmentarzem bo jest najmniej wyszczepione w Polsce a jest tam obecnie najmniejsza zachorowalność

Podpis 24.01.2022 08:43
Najmniejsza zgłaszalność.

listek klonowy 29.11.2021 21:27
Wedle wstępnych danych, ową ostatnią mutację przywiozły z Afryki osoby zaszczepione. Co teraz? Jakieś pomysły? Jakiś wirusolog mi wyjaśni o co tu chodzi, zwłaszcza że osoby po szczepieniach też ciężko przechodzą covida?

Agnes 29.11.2021 15:08
Radni z Powiatu Gorlickiego nie przykladali się do promowania szczepień a teraz Pan Dyrektor szpitala informuje nas że to sami jestesmy odpowiedzialni za zgony. Ktoś powinien przeanalizować leczenie covid w Gorlicach i może znaleźć bardziej profesjonalną kadrę?

Janusz 29.11.2021 16:54
Na czym niby miała polegać promocja przez radnych? Na każdym kroku była informacja o szczepieniach...To nie promocja zawiodła tylko mentalność i nieuctwo zbyt wielu ludzi!

dr 29.11.2021 07:50
teraz rządzi OMIKRON jet 50 razy bardziej zarazliwy niż Delta więc zaszczepieni niech siedzą w domach bo napewno ich nie ominie

OLO 28.11.2021 21:14
TO TAKIE PROSTE OSOBY NIE WIERZĄCE SZCZEPIENIOM ZAPRASZAMY NA WOLONTARIAT ODDZIAŁY COVIDOVE ZAPRASZAJĄ...

lol 29.11.2021 07:47
i co ??leża tam osoby którym wczesniej odwołano leczenia,operacje itp a teraz stan zdrowia sie pogorszył i organizm nie wytrzymuje wirusa .......

Janusz 29.11.2021 14:39
Wcześniej tzn wtedy kiedy oddziały były przygotowane dla covidowców bo latem nie było chyba tak źle z dostępem do leczenia...

Daria 29.11.2021 15:37
Tak sie sklada ze nie przyjmuja wolontariuszy bo trzeba miec minimum studium medczne wiec z ulicy nikt nikogo nieprzyjmie a co do wirusa byl od zawsze tylko teraz zrobili sobie z niego biznes a najgorszymi przegranymi sa zaszczepieni bo mialo byc tak pieknie a tu sie okazuje nagle ze nic z obiecanek nie wyszlo

szczepafryki 28.11.2021 15:16
Teraz chorują ci co trzeci raz zastrzepieni, ciekawe kiedy zaczną brać ostatnie namaszczenie, może zaraz albo po czwartym.

Podpis 30.11.2021 11:54
Chorują, ale żyją w przeciwieństwie do foliarzy spiskowców.

karol 30.11.2021 14:07
Młody człowieku napisz proszę co oznacza słowo "foliarz" bo nie ma takiego słowa w słowniku języka polskiego a że obecna niedouczona młodzież uzywa jakiegos słownictwa ze szkolnych korytarzy

Adamt 23.01.2022 17:52
Ciekaw jestem jak dlugo ?????

miki 28.11.2021 15:12
Gdyby ludzie nosili przynajmniej maseczki i to nie pod nosem , ale tak jak nalezy, to sytuacja była by zdecydowanie lepsza.

Adamt 23.01.2022 17:52
Straszy cie cos chyba ???

Cytat 28.11.2021 13:30
Cytaty dnia: "Kiedy musisz być przekonywany ,namawiany, naciskany, okłamywany, przekupywany, zmuszany, zastraszany, ośmieszany, oskarżany, szykanowany, karany i kryminalizowany... Jeśli wszystko to jest konieczne, aby uzyskać twoją zgodę, możesz być absolutnie pewien że to, co się reklamuje i zachwala, nie jest dla twojego dobra." "Po raz pierwszy w historii medycyny winę za nieskuteczność preparatów medycznych ponoszą osoby które ich nie przyjęły".

..... 28.11.2021 10:02
Powinien być nakaz szczepienia a nie później przez takich co się nie szczepią nie ma. Miejsca w szpitalach na inne oddziały z innymi chorobami jak się nie szczepią niech nie proszą później o pomoc hojraki jedne sam znam kilka osób które mówiły że się nie zaszczepia nigdy a później bardzo żałowały tego jak w szpitalu leżeli tak jest dokładnie taka prawda jest dopóki nie zachoruje jeden z drugim to nie uwierzy......

Adamt 23.01.2022 17:55
Przez pomylke dale ci kciuk w gore !! Jezeli uwazasz ze szczepienie cos ci dalo to sie ciesz ale zostaw w spokoju tych ktorzy sie nie chca szczepic nie wiadomo czym!!! Bo co pwiesz za rok moze dwa jak bedzie zle z toba!! Co prawda zle ci niezycze!!!

Zołza 27.11.2021 19:37
A ja jestem po stwierdzonym covidzie , jestem nie szczepiona , obciążona poważna choroba , przeszłam lekko jak zwykły katarek i nie zamierzam się szczepić

Lekarz 27.11.2021 21:25
Więc jeśli będzie Pani potrzebować pilnej pomocy medycznej, to jako osoba niezaszczepiona nie dostanie jej Pani. Więc nie wiem czy nie warto się zaszczepić i nie stwarzać zagrożenia dla siebie i innych?

men 28.11.2021 13:10
lekarzu a moze przyznaj ze ozdrowieniec obojetnie czy szczepiony czy nie ma nieporownywalnie mniejsze prawdopodobienstwo zachorowania niz ktos niezaszczepiony jak i w pelni zaszczepiony. ale prawdziwe dane i statystyki nie sa nam dane...

mk 27.11.2021 21:29
gupia jesteś

Podpis 28.11.2021 09:37
Idź się pochwal tym co im bliscy zmarli na coronę i wyśmiej im w twarz szczepienia. Tylko na żywo a nie w komentarzach.

H 28.11.2021 13:47
Jeszcze nikt w polsce nie umarl na samego covida

Podpis 28.11.2021 14:50
Główną przyczyną śmierci w Polsce jest głupota połączona z covidem.

Janusz 29.11.2021 14:16
A ja nie znam osoby która by zmarła z powodu wypadku samochodu ale znam które zmarły od uszkodzeń wielonarządowych...

... 28.11.2021 15:19
Taki cytat - proszę poszukać i przeczytać całość, bo warto: "Powiem panu więcej – z pacjentów, których leczyłem na zapalenie płuc spowodowane zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2, nie umarła ani jedna osoba."

Janusz 29.11.2021 14:14
Ciekawe po co szły się leczyć...przecież mogły zostać w domu i się dobrze bawić z zapaleniem płuc albo skropić się wodą święconą....

Jolka 29.11.2021 15:40
Idz powiedz mojemu sasiafiwi ze szczepienia sa super mial udar dwa tygosnie po szczepieniu ma problem z funkcjonowaniem i powrorem do zycia w saczu w szpitalu takich jak on szczesciarzy po szczepieniu jest mnostwo

Janusz 30.11.2021 02:52
A skąd wiadomo, że po szczepieniu? Może po niedzielnej mszy świętej...była w krótszym okresie czasu niż po szczepieniu, albo po wielu latach nie dbania o swoje zdrowie?

Podpis 30.11.2021 09:13
I oczywiście wiadomo na 100%, że to wina szczepienia. Swoją drogą nie sądziłem, że można pisać tak jak mówią osoby bez wszystkich zębów z przodu.

Adamt 23.01.2022 17:59
Chocbys nie wiem na co zmarl czlowieku !! To przypisza ci cowid srowid 4 lata temu zmarli w odstepie 6 miesiecy moi bracia!! 40 lat i ponad 50 lat drugi!! Nie bylo srowida teraz by ludzie na srowid na srowid . Wiec przestan mi tu pitolic

Janusz 29.11.2021 08:55
A ja jechałem 130 km/godzinę w zabudowanym. O mało nie zabiłem baby, która głupia śmiała wejść na pasy i siebie bo prawie wpadłem do rzeki, ale nadal będę jeździć szybko bo to... ekscytujące i nieprzewidywalne. Po co się martwić na przyszłość!

adam1 27.11.2021 17:59
A tu mam dane, zupełnie inne, ze szpitala z Siemianowic Śląskich, jednym z nielicznych miast gdzie prezydent miasta walczy z dyskryminacją sanitarną: "Siemianowice Śląskie dnia 26.11.2021 r ... SZM/MO070/126/BB/4144/2849/2021... Liczba pacjentów hospitalizowanych na COVID-19 – 36 osób w tym: zaszczepionych: 16 niezaszczepionych: 20 w tym na Oddziale Anastezjologii i Intensywnej Terapii – 6 osób, odpowiednio: zaszczepionych: 5 w wieku 43; 53; 56; 63; 74 lat niezaszczepionych: 1 w wieku 37 lat” Te dane pokazują, że osoby niezaszczepione przechodzą wirusa lekko, natomiast zaszczepione ciężko.

Wonpis 27.11.2021 19:09
Dokładnie, ale przecież straszyć trzeba... Tera wariat afrykański, ciekawe czy szczypawka na niego wogole działa hmmm Może wymyślą za miesiąc nowa i tak co kilka miesięcy będą szczypać, aż wyzdychsmy

adam1 27.11.2021 15:19
Od kiedy pan Kochan jest ekspertem medycznym? O ile mi wiadomo jest tylko zwykłym socjologiem. Skąd pochodzą te dane o 50% skuteczności masek? Najprawdopodobniej są wyssane z palca. Śledzę bardzo dokładnie wszystkie dane i nigdzie tego nie znalazłem.

mk 27.11.2021 21:31
poszukaj , są takie dane

Jona 28.11.2021 23:12
https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedziec,covid-19--skutecznosc-maseczek--jest-nowe-badanie--co-sie-okazalo-,artykul,60670720.html

adam1 29.11.2021 12:40
Czytałem. To są materiały propagandowe bez podania żadnych źródeł. To tak jak powoływanie się na Urbana i Gebbelsa

Podpis 30.11.2021 09:16
Wiadomo, że tylko TVP, dorzeczy etc. to są WIARYGODNE źródła informacji. Reszta to (wpisz swoją dowolną fobię) propagatory kłamstw o wielkiej Polsce!

Janusz 29.11.2021 14:22
Jak będziesz miał operację to poproś personel by nie zakładał maseczek...podobno nie działają. Ja nie znam takich informacji by miało być inaczej. Szukam też info że opatrunki jałowe są lepsze od innych...i wiesz, że nie ma...A i jeszcze jedno nie znajduje info, że wyrwanie zęba przez kowala jest gorsze niż wyrwanie go przez stomatologa!

adam1 27.11.2021 15:13
Najnowsze dane na podstawie informacji Min Zdrowia 19-26 listopada 2021 r: ZAKAŻENIA: 157 916 zaszczepieni: 68 838 [43,59%] niezaszczepieni: 89 078 [56,41%] ZGONY: 2 206 zaszczepieni: 655 [29,69%] niezaszczepieni: 1 551 [70,31%]

caro 27.11.2021 16:50
A jednak zaszczepieni też chorują i umierają .Współczuję tym co się zaszczepili.Mieli być bezpieczni.

Podpis 27.11.2021 18:26
Stosując szczepionkę zmniejszasz ryzyko ciężkiego zachorowania o 80%, ale gwarancji nie ma nigdy bo ŻADNA SZCZEPIONKA JEJ NIE DAJE. Dla mnie wybór żeby się szczepić był oczywisty, ale jak ktoś woli zostawić sobie 20% szansy, że nie przejdzie ciężko to jego sprawa.

adam1 27.11.2021 18:45
Skąd takie dane o 80% zmniejszenia ryzyka? Jak zwykle wyssane z palca. Proszę nie podawać nieprawdziwych, niesprawdzonych danych i nie wprowadzać ludzi w błąd. To poważna sprawa, tu wchodzi w grę ludzkie życie lub zdrowie

Podpis 28.11.2021 08:56
incitatus adam1 - wszystkie uznane europejskie i światowe federacje zdrowia. Badania nad skutecznością są prowadzone i weryfikowane od początku pandemii, ale nie foliarze muszą bazować na jakiś wypocinach od "niezależnych" czyli nie uznanych przez nikogo nieformalnych klubów spiskowych, które manipulują informacjami tak żeby pasowało do ich własnych teorii. Właśnie takich ludzi, którzy jawnie są przeciw szczepieniom nie powinno się leczyć na oiomach etc. Nie można umrzeć na coś czego nie ma więc po co się pchać do szpitala i pod respirator.

incitatus 27.11.2021 19:10
Podpis. Podaj mi proszę zródło informacji, oraz jakąkolwiek gwarancję osoby kompetentnej, twierdzącej, że szczepionka zmniejsza ryzyko zachorowania o 80%

Igor 28.11.2021 17:17
Przetlumacz sobie orginalna ulotke szczepiony i tam pisze ze szczepiona osoba ma bardzo duze ryzyko przechorowania barzo ciezko tego kovida bo ten preparat obniza odpornosc

Podpis 30.11.2021 09:18
Jak czytam "tam pisze" to już wiem, że właśnie bezpowrotnie straciłem 15 sekund życia.

Janusz 30.11.2021 22:02
Na pewno Igor przetłumaczył sobie sam z ulotki skoro nie wie, jak po polsku poprawnie się wypowiedzieć...

Norek 28.11.2021 13:56
Szczur pyta szczura ""szczepiłeś się?""NIE bo narazie testuja na ludziach

mk 27.11.2021 21:33
gupi , niestety tego nie da się leczyć

adam1 29.11.2021 12:42
Ciekawe, 17 "łapek w dół" czyli tyle osób nie wierzy w oficjalne dane.

facioo 27.11.2021 12:49
czy szanowny Pan Dyrektor może podać statystyki, ile osób jest zaszczepionych w UK i Braci Starszych W Wierze a ile umiera?

drifting 27.11.2021 21:08
@ facio Nie może, bo te dane świadczą na niekorzyść ogólnej teorii o potrzebie szczepień. Po prostu wirus ma to w rzyci, czy ktoś się zaszczepił, czy nie.

Rafałt 27.11.2021 12:47
Czytam komentarze gorliczan widzę że to miasto rasistów i nazistów wkrótce za brak szczepień by do obozów zagłady zamykali gen komuny mocno w mózgu tkwi

Podpis 27.11.2021 15:45
Chętnie zobaczę twój gen komuny jak będziesz charczał na oiomie. Masz rację trzymaj się z dala od Gorlic i czym prędzej czmychaj na podkarpacie do oazy foliarzy.

. 27.11.2021 19:13
Bardzo to po chrześcijańsku panie Podpis. Zupełnie po pisowsku. Pozdrów prokuratora PRL - Piotrowicza

Podpis 28.11.2021 08:58
Nie mam nic wspólnego z polskim kościołem katotalibańskim. Wierzę w ewolucję i naukę a nie zabobony więc siłą rzeczy obrońca pedofilów jest dla mnie śmieciem a nie prokuratorem, nawet z prl.

Yeti 28.11.2021 17:19
Pierwszy tam wyladujesz bo zawsze panikarze zastraszeni przez tv laduja pierwsi pod respiratorem moze dlatego ze strach odpornosc obniza

Podpis 30.11.2021 09:19
Głupota zdecydowanie zawęża horyzonty, a zwłaszcza ludziom śniegu co tylko wszystko białe widzą.

bot 27.11.2021 12:25
Z 28 osób, które od 20 października zmarły w gorlickim szpitalu z powodu zakażenia koronawirusem tylko 5 to osoby zaszczepione. "Osoby te zostały opisane jednocześnie jako osoby w wieku podeszłym lub bardzo podeszłym, wszystkie były obciążone dodatkowymi schorzeniami." ------------------ To mówi wszystko . Normalnie szok ! Starsi ludzie umierają , no kto by pomyślał .

Zdrowy naturalnie 27.11.2021 12:16
Jakie nie przyjmowanie do szpitala foliarzy, co wy bredzicie? Całe życie składki zdrowotne płace i co, teraz mam iść prywatnie? Oby rząd ogłosił: "zaszczepieni, teraz przyjąć trzeba cyjanek żeby szczepionki działały" i oni pójdą ?

~~~~ja 27.11.2021 12:28
Całe życie płacił składki na UBEZPIECZENIE a właśnie takie w żadnym wypadku nie powinno obejmować przypadku celowego narażania się na utratę zdrowia! To tak jakby wypłacić ubezpieczenie komuś kto celowo podpalił swój dom. Anyszczepionkowcy jak i np. uczestniczący w ustawkach pseudokibice nie powinni się leczyć na ubezpieczenie (oczywiści w przypadkach gdy antyczepionkowiec gdy nie zaszczepi się na covid a na niego właśnie zachoruje, pseudokibic gdy np. straci zęby, dostanie złamań itp. podczas bójki)

strona wuwuwu 27.11.2021 11:11
Prof. Kuna, pulmonolog, mówi tak: Jestem lekarzem praktykiem i widzę, że dziś COVID-19 leczą często lekarze, którym administracyjnie narzucono taki obowiązek. Są to także dermatolodzy, okuliści, mnóstwo stażystów i rezydentów bez specjalizacji. To prowadzi do tego, że chorymi zajmują się lekarze bez doświadczenia w leczeniu chorych z niewydolnością oddechową. Bardzo ciekawy wywiad, warto przeczytać. Może pan dyrektor powie ilu ma pulmonologów w szpitalu?

Podpis 27.11.2021 12:03
Masz pretensje o brak pulmonologów w szpitalu, któremu narzucono obowiązek ratowania foliarzy, a który zupełnym przypadkiem nie jest placówką wyspecjalizowaną w leczeniu chorób dróg oddechowych? Poważny jesteś?

strona wuwuwu 27.11.2021 12:52
To po co tworzy się oddziały tam, gdzie nie ma specjalistów (to akurat nie do p. dyrektora)? Przeczytaj cały wywiad, w tym wszystkim roi się od absurdów o których szary człowiek nie ma pojęcia. A to co w mediach, to tylko kawałek tortu.

Podpis 27.11.2021 15:42
Bo elektorat gwałtownie wymiera i 33% poparcia jest zagrożone więc trzeba robić teraz na gwałt cokolwiek skoro się do tej pory nie zrobiło nic przynoszącego konkretne efekty bo za mało ludzi jest zaszczepionych.

strona wuwuwu 28.11.2021 15:21
"Bo elektorat gwałtownie wymiera" Czyj elektorat? Rządowy? Dane MZ mówią coś przeciwnego.

Podpis 30.11.2021 09:20
MZ mówi dokładnie tak jak sobie tego życzy PIS.

Achtencovid 27.11.2021 10:58
Gdyby nie covid to te osoby w POdeszłym i bardzo POdeszłym wieku żyliby 150 lat.

zaszczepiony 27.11.2021 10:21
antyszczepieniowcow nie przyjmować do szpitala tylko wypisać receptę na leki i niech się leczy w domu na grypę

adamn 27.11.2021 12:43
Widzę u towarzysza Stalin z Hitlerem w głowie budzi od razu niezaszczepionych do obózu koncentracyjnego i do komory gazowej co się cackać z wrogami sanitaryzmu

Podpis 28.11.2021 08:59
I tak wymrą zatem po co obciążać opiekę zdrowotną. Nie można umrzeć na coś czego nie ma więc niech się leczą w domu lekami bez recepty.

facioo 27.11.2021 12:44
BARDZO dobry pomysł! Proszę o receptę na amantadynę!!! Mam w nosie wasz szpital

?? 27.11.2021 14:43
Dla mnie możesz się leczyć i kurzenicą

. 27.11.2021 10:12
Ponad 30% zabiegów i operacji odwołanych - w tym chorym na raka. Tutaj już pana dyrektora serce nie boli, że ci ludzie prawdopodobnie umrą?

Otóż to, Otóż to! 27.11.2021 10:15
wlasnie boli - wcale dyrekcji nie odpowiada to, ze MUSI z polecania wojewody kolejne łóżka zmieniac na covidowe. właśnie o to chodzi, ze zmiast pozwolic pracowac szpitalowi normalnie, skala zjawiska wymusza takie działanie. to nie jego organizacyjna decyzja, bo jakby mógł, to by pewnie wywalił wszystkie nieszczepione cowidy i pozwolił tu pracowac normalnie

facioo 27.11.2021 12:46
skala zjawiska, piszesz?... ile szpital ma płacone za pacjenta covidowego, a ile za pacjenta, hm, zdrowego na niemodną chorobę?

Fjdg 27.11.2021 18:00
Narodowy Fundusz Zdrowia na świadczenia związane z leczeniem COVID-19 przekazał szpitalom dotychczas 430 mln zł, w tym 15 mln na pokrycie kosztu testów. Wykonanie jednego testu wyceniał początkowo na 450 zł, następnie na 400 zł, a pod koniec kwietnia zmniejszył wycenę do 280 zł, co spotkało się ze sprzeciwem diagnostów laboratoryjnych . Za opiekę nad pacjentem wymagającym wentylacji mechanicznej (czyli podłączonym do respiratora) NFZ płaci 1054 zł za dzień. Jaki więc może być koszt kilkudniowego pobytu pacjenta z COVID-19 w szpitalu?

Podpis 27.11.2021 10:22
Jesteś przykładem bezinteresownego chamstwa! Dyrektor zrobił tak jak kazał rząd a nie bo tak sobie wymyślił. Podziękuj foliarzam za to, że zatkali całą opiekę zdrowotną i wszystkie zabiegi planowe są przesunięte. Skoro pandemii nie ma to antyszczepionkowcy nie powinni być przyjmowani do szpitala pod respirator albowiem nie da się chorować na nieistniejącą przypadłość. Niech dogorywają w domu otoczeni innymi wyznawcami teorii spiskowej i będzie po problemie.

Otwórzcie oczy 27.11.2021 10:27
Za COVIDA Pan Dyrektor dostaje premie, więc nic dziwnego, że sieje taką propagandę

dno 27.11.2021 09:52
a ci dalej straszą , a co powiedzą za rok kto wtedy będzie umierał trzeba leczyć tych ludzi a nie segregować i płakać że niezaszczepieni ..a pozatym specjalistów to nie ma w naszym szpitalu........kiedyś zabrała mnie karetka po wszelkich badaniach dostałem skierowanie do kardiologa , prosto z soru do rejestracji a tam termin za 18mieś. na godz.8.30 no cóż w wyznaczonym terminie pojawiam się i zostaje przyjęty ok.14 i jakaś pani dr. w śmiech że ja "żyje" i zapisała mnie na badania(bieżnia itp) za kolejne 21 dni i na tym zakończyłem współpracę ze służbą zdrowia...a TERAZ JEST NARZEKANIE że ludzie umierają i umierają nie na covid tylko na swoje choroby nieleczone bo służbie zdrowia obecnie się opłaca przyjąć pacjenta covidowego.....był czas w lecie zaadaptować jakiś budynek lub postawić koło szpitala tymczasowy szpital na covidowców a w normalnym leczyć ludzi ale po co skoro premier na wiosne powiedział że wirus w odwrocie

Podpis 27.11.2021 10:12
Podziękuj foliarzom za to, że się nie szczepili po czym zaczęli masowo bardzo ciężko przechodzić covid dzięki czemu dojechali dogorywającą od lat służbę zdrowia. Przestań pieprzyć głupoty, że się OPŁACA! przyjmowanie antyszczepionkowców bo jest odgórną decyzja rządu a nie samodzielna szpitala! Wszystkie siły i środki są rzucone na doraźne ratowanie tych kretynów, którzy kupowali sobie certyfikaty bez szczepienia się. Z racji wieku już nie pamiętasz co było w lecie więc przypomnę, że kłamca morawiecki mówił iż wirusa nie trzeba się bać i teraz mamy efekty. Zamiast podjąć konkretne działania w kierunku profilaktyki covidowej nie zrobili nic licząc w swojej bezkresnej głupocie na to, że kolejnej fali nie będzie więc nie pieprz głupot co to trzeba było zrobić w lato.

paraf 27.11.2021 10:27
jedni jedzą mięso drudzy warzywka jedni lubią chłopców drudzy dziewczynki jedni się szczepią drudzy nie ..jest wolność wyboru i tyle nikt nikogo do niczego nie zmusi a skoro boisz się niezaszczepionych to siedz w domu to się nie zarazisz

Podpis 27.11.2021 11:22
Jak się nie szczepisz to nie oczekuj darmowej pomocy medycznej i nie zajmuj łóżka w szpitalu - PROSTE.

ccc 27.11.2021 11:59
placisz zdrowotne to maja cie leczyc i tyle w temacie a ty jak sie zaszcepiles to jakim prawem chorujesz skoro miales byc niesmiertelny???

~~~~ja 27.11.2021 12:52
@ccc Płacisz UBEZPIECZENIE a to nie powinno obejmować chorujących celowo na własne życzenie.

strona wuwuwu 27.11.2021 21:47
To leczyć palaczy chorych na raka płuc, czy nie?

Podpis 28.11.2021 09:01
NIE.

~~~~ja 28.11.2021 16:42
@strona wuwuwu Palacze przynajmniej sporą część od akcyzy płacą właśnie na ten ce a to naprawdę nie mało miesięcznie. Ubezpieczenia oczywiście tez normalnie płacą. Poza tym tu mamy do czynienia z nałogiem a to choroba więc nawet nie porównuj. Równie dobrze można by nie leczyć niedoszłych samobójców (którzy też na ogół chorują psychicznie).

Csh 27.11.2021 13:21
Potrafisz czytac ze zrozumieniem ??? Przeciez w szpitalu leza prawie sami niezaszczepieni. Niesmiertelny ? Gdzie to wyczytales? Podaj linka..no czekamy wszyscy....

Janusz 30.11.2021 22:42
Tyle że wolność wyboru powinna skończyć się w miejscu gdzie naruszasz prawa innych osób. Z tym antyszczepionkowcami, którzy zalecają bojącym się siedzenie w domu jest podobnie jak z pijanymi kierowcami ... być może uda się przeżyć i pijanemu i pieszym których mija, i być może że nikt nawet tego nie zauważy że jedzie pijany. Problem zaczyna się gdy coś pójdzie nie tak, a wtedy już się nie da cofnąć czasu....

Snieg 27.11.2021 19:24
Widziałem takich jak ty bojących się najbardziej w lecie bez masek, bez odstępów. Szczeka liście najgłośniej, a pierwsi zdjeliscie szmaty z twarzy. Chorągiewki jesteście

Podpis 28.11.2021 09:00
A to ciekawe bo ja mam dokładnie odwrotnie, w masce chodzę wszędzie gdzie trzeba i trzymam odstęp w całkowitym przeciwieństwie do tych co nie wierzą w ten "spisek"

Puknijsie 28.11.2021 09:44
Taaa i co godzinę zmieniasz na nową maskę, bo na twojej osiadły wirusy... Hahaha

Podpis 28.11.2021 13:22
Z ciemnotą nikt nie wygrał.

Pocosieszczypac 27.11.2021 19:22
W jakim odwrocie, takiej dojnej krowy nie było od niepamiętnych czasów. Jeszcze kolejne fale przed nami, zaszczepia wkoncu wszystkich, bo nas zmusza, a później już z górki fala za fala, odmiana za odmiana i kolejne pik w rączkę...

marcin 27.11.2021 09:52
ttaaa jestem ciekaw kto w izraelu choruje jak wczoraj podaly media izraelskie a konkretnie ich minister zdrowia w calym kraju jest 700 tys nie zaszczepionych wiec nie mi ktos powie kto tam choruje ? manekiny chyba bo dziennie od pazdziernika jest po 30 - 40 tys zachorowan i jak mozna sie domyslic juz dawno te 700 tys bylo chore i co w kolko ci sami choruja czy szczepionki nie zdaly egzaminu? bo jak sam minister powiedzial 75% ciezkich przypadkow to osoby zaszczepione .... to co poszlo nie tak...

MrRed 27.11.2021 10:04
kontrargumenty na argument Izraelski juz wielkokrotnie opublikowano; nie zmienia to naszej sytuacji. system jest u nas juz przeciążony właśnie dlatego, ze ludzie się nie szczepią. https://konkret24.tvn24.pl/swiat,109/rekordy-zakazen-w-izraelu-to-porazka-akcji-szczepien-eksperci-nie-powody-sa-inne,1078353.html

borys 27.11.2021 11:59
dlatego ze sie szczepia sa nowe mutacje i prosze nie pisac bzdur bo nawet w krakowie na covidowym mowia ze wikszosza czesc pacjentow stanowia osoby zaszcepione prosze popytac a nie czytac tylko z neta , moj znajomy tam lezal tez zreszta zaszczepiony i na jego sali bylo kilku pacjentow i tylko 1 osoba nie zaszcepiona wiec moze nawyzsza pora przyznac ze zostalismy oszukani

Podpis 28.11.2021 09:02
A na innych salach jak było?

Srowid 28.11.2021 09:45
Jak będziesz leżał, to nam opowiesz hahaha

Podpis 28.11.2021 13:24
Jesteś jedyną osobą, która się śmieje z własnego pseudo dowcipu. To jest naprawdę smutne.

Wonpodsutanne 28.11.2021 19:04
Sam podbija swoje komentarze...zalosne

facioo 27.11.2021 12:51
a może właśnie dlatego, że się szczepią. słowo przeciw słowu

ReklamaMaria Gubała - kandydatka do Rady Powiatu Gorlickiego, Miejsce nr 1, Okręg nr 2
ReklamaFamilia BM - kostki i płyty brukowe, płyty tarasowe, murki i ogrodzenia - Biecz, ul. Przedmieście Dolne 174, Strzeszyn 486
ReklamaMagdalena Majka - kandydatka do Sejmiku - pozycja 3, lista nr 5
ReklamaStanisław Pasoń - kandydat do Sejmiku
ReklamaZdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych pełnych wiary, nadziei i miłości. Niech Zmartwychwstały Pan będzie obecny w Waszych domach, niech opromienia Was blaskiem swojej chwały, napełnia pokojem i wiarą. Niech obdarza Was siłą pokonywania trudności oraz radością wiosennego nastroju. Życzymy serdecznych spotkań w gronie rodziny i wśród przyjaciół  Wesołych Świąt! Wójt Gminy Sękowa Małgorzata Małuch, Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Łukaszyk
ReklamaNowe mieszkania na sprzedaż, Osiedle "Szklane Tarasy" - Gorlice, ul. Kapuścińskiego
AKTUALNOŚCI
ReklamaZagłosuj na Mirosława Wędrychowicza - kandydata na Burmistrza Biecza w Wyborach Samorządowych 2024
ReklamaAgencja Detektywistyczna „Biuro Bezpieczeństwa SPECTRUM – detektyw NOWICKI” zaprasza! GORLICE, ul. Michalusa 22
ReklamaDietetyk radzi – Dietetyk kliniczny - Klaudia Wszołek-Słota | Ciekawostki żywieniowe i fit przepisy, które warto znać!
Reklama
Reklama
ReklamaZagłosuj na Wojciecha Stępnia - kandydata do Rady Powiatu Gorlickiego w Wyborach Samorządowych
Reklama Wakacje.pl - Gorlice, ul. Sienkiewicza 2 - LATO 2024